29 Temmuz 2009 Çarşamba

SOĞANLI ÇÖREK her öğün yemeğinizin yanında,tek başına bile nefisss tat,

SOĞANLI ÇÖREK yedinizmi hiç,cevabınız hayırsada evetsede
bu çöreği mutlaka deneyin,tabi soğana karşı bir tu tu sevmeme
durumunuz yoksa tabi,üstelik lezzetinin yanında soğan çok bes
leyici bir sebze,birde lezzetli olunca,helede tatmadan daha
yemeden o rayihası yokmu emin olun biran önce tatmak iste
yeceksiniz,her öğünde yemeklerinizi yanında,tek başına bir çayla
bile nefis bir tat hemen deneyin. İŞTE TARİFİ



SOĞANLI EKMEK 6 KİŞİLİK

MALZEMESİ

4, su bar.un,3 orta boy soğan,1 çay bar.sıvıyağ
1 tatlı kaş.tuz 1 paket yaş maya(ben kuru maya kullandım
1 yem,kaşığı,yarım çay bar.tek şekerli suda ıslattım

YAPIMI

soğanları mümkün olduğunca ufak doğrayalım,yağımın
tamamını tavamıza alıp soğanı ilave edip hiç yakmadan amma
iyice kavurup ılıtalım
illada unumuzu eleyip,tuzunu atalım,mayasını,soğanlarını ko
yup ılık suyla hani meşhur kulak memesi yumuşaklığında yo
ğuralım yoğurma işlemini normalden 2-3 dak.fazla tutalım,so
ğanlar hamurumuzda iyice özdeşsin
büyükçe poşetin içine koyup ağzını bağlayıp iki katı
olana kadar mayalandıralım.
mayalanma işlemi tamamlandıktan sonra tepsiye hamuru yayalım
(35 cm uzunluğunda)borcama yerleştirdim
üzerine yum.sarısını sürelim ben haşhasla süsledim,susamda çok
yakışıyor sonra tekrar kabarması için(bknz alt resim en az 1
saat hava sirkilasyonu(ceryanı)olmayan yerde bekletelim
200 derecede ısıtılmış fırında pişirelim,süresi fırına göre de
ğişir benim çöreğim 35 dakikada pişti.
KUTSALSOFRA AFİYETLER DİLER

1 yorum:

nurşen dedi ki...

Canım arkadaşım ellerine sağlık.Duymuştum soğanlı ekmeği ama tarifini bilmiyordum ve nasıl birşey olduğunu görmemiştim.Ne kadar güzel görünüyor.Paylaşımın için teşekkürler canım