1 Ağustos 2009 Cumartesi

mısır unlu kek tarifi




MISIR UNLU KEK TARİFİ
Bu tarif s.görümcemindir ta çocukluklarından beri ebeleri tarafından
yapılıp yedirilirmiş ama özelliklede kış günlerinde kuzine başına çocuk
lar toplanır bir yardım sohbet aile içi bir sosyallik olarak yapılır odun
ateşinde ısınan kuzinede pişirilir hemde daha pişerken kokusuyla doyulur
muş,tabi bizler gibi sıvı yağ değilde kendi safi tereyağları eritilip kul
lanılır,şeker yerine dut yada elma pekmezi ile tatlandırılırmış,
günümüze uyarlanmış genede çok güzel damaklara ziyafet tadı bırakıyor
İŞTE TARİFİ MISIRLI UNLU KEK 4-6 kişilik

2 yumurta,1 çay bar.süt(yoğurdu hiç denemedim bilmiyorum)1 paket kab.tozu
3 çay bar.mısır unu (orta boy çay.bar.)2 çay bar.buğday unu,1 çimdik tuz
1.5 çay bar.şeker,2 çay bar.sıvıyağ
YAPIMI
Yum.şekerle çırpın,sütünü ve yağını ekleyin,mısır ununu kabartma toz.ekleyin
tuzunu atın,buğday ununu ekleyin,margarinle yaglanmış fırın kabı,yada kalıbınıza dökün,iyice sallayın,ısıtılmış 175 derece fırında pişirin 25 dak.kapagını hiç açmadan pişiriyorum,bütün keklerin özelliği zaten ilk 20-25 dak.fırın kapağını açmamak,ılıtıp servis ediyorsunuz.
Ertesi gün daha güzel oluyo.Hani böyle ağzınızda hafiften mısır ununun çıtırtısı yokmu tiryakisi olacagınız bir kek(iyice soğumadan çıtırdamıyor.
MUTLAKA deneyin KUTSALSOFRA AFİYETLER DİLER

1 yorum:

Sedef dedi ki...

Merhaba,sayfama ziyaretiniz ve güzel yorumunuz için teşekkürler:))Ben sizin bloğunuzun takipçisiyim zaten ama şimdi hemen yakın takipçisi oluyorum:)))Sevgiler...Sedef