4 Şubat 2010 Perşembe

TEREYAĞLI ÇÖREK,yağlı katmer ekmekler,kat kat çörek



ANKARAdan yolluyorum bu misss gibi tereyağlı çörekleri,
KIZILCAHAMAMdan gelen mandra kokulu,tadına doyumsuz tereyağ,DOĞUKARADENİZ tereyağları gibi sarı renkli değil ama tadı dahamı az,yoo ,İÇANADOLUnun nebatlarıyla,KARADENİZ nebatları farklı haliyle bunlarda illaki lezzet farkı oluyor,az değil çok değil farklı sadece.
BOYOZ TARİFİ sanki,boyoz gibi lezzetli,hatta boyozda neki,kimse yapamazmış,sırrı yalnızca musevilerdeymiş,vs,vs.işte lezzet,işte yağlı çörek..
öğle yemeğinin ardından yoğurdum hamuru,hani 5 çayı tabir edilen saatte çöreklerimiz yenmeye hazırdı.
bu tarifi 57 pçdçs.evsahibi GELİBOLUmideden kalbe arkadaşımıza yolluyor başarılar diliyorum

MALZEMELERİ

5 su bardağı un,
1 çay bardağı sıvı yağ,
2 yumurta
1 paket insant maya,
1tatlı kaş.tuz
2 kesme şeker
aldığı kadar ılık süt

YAPIMI

unun ortasını açıp süt harici malzemeleri koydum,karıştrıp orta sertlikte bir hamur elde edene kadar süt ilave etmeye devam ettm,
hamuru poşete koyup ağzını bağladım,1 saat sonra mayası gelmisti,
merdaneyle kalem kalınlığında açıp eritilmiş tereğagını döktüm,yağ donunca rulo yapıp
2,5 parmak kalınlığında dilimledim
tekrar ayası gelsin diye ılık fırında beklettim kabardıktan sonra 200 derecede 40 dak.pişirdim ( fırından fırına değişmekle beraber bu ortalama bir ölçü mesela annemin fırınında 200 derece çok geliyor)
herzaman böyle mandra treyağı elimize geçmiyor tabi,tereyağ tadında margarinlerlede yaptığımız oluyor,velhasıl böyle kat kat mantar şeklinde harikaçörekler,
KUTSALSOFRA afiyetler diler...

7 yorum:

tub@ dedi ki...

mmm nefis görünüyor

KUZEYİN KIZI dedi ki...

Merhaba, bende memnun oldum ,Tabiki de görüşmek isterim.
Benim pc de sorun var sanırım,emin değlim,bu ndenle birkaç kez cevap yazmış olabilirm yada bu ilk olabilir.:)Emin olamadığımdan takrar yazıyorum.Görüşmek üzere hoşçakalın.

gelibolu17 dedi ki...

canımmm tereyağlı çörek nefis duruyor ellerine sağlık.çok teşekkürler..
gene bekliyorum Gelibolu'dan Ankara'ya kocaman sevgiler selamlar..

nerimaninmutfagi dedi ki...

selam canım nasılsın neler yapıyosun .canım ya ben kendi çekdiğim resimlerimi yayınlayamıyorum yeni blogcuyla büyük geliyo resimlerim nasıl küçültebilirim acaba bana yardımcı olabilirmiisn iyi akşamlar

Işıl dedi ki...

görüntu öok degısık

ÖRGÜÇANTAM-Hatice yazıcı dedi ki...

canım ellerine nefis görünüyor.

arkadaşım geçenlerde bana siteye foto ekleme ile ilgili yorum bırakmıştın. ilgilenmediğimi sanma sakın. senin yazından sonra arkadaşlarla konuşup. en yenilenen şekliyle sırasıyla nasıl ekleme yapılacağı ile ilgili yeni resimli açıklamalar ilave ettik uğradığın zaman (kolay kullanım bölümünden) 3 konuyu da incele hangisi sana uygun gelirse o şekilde yükle. kucak dolusu sevgiler

vintageduygular dedi ki...

cok nefis görünüyor.ellerinize saglik ;)